Topdrukte bij pakketcentrum PostNL door internetbestellingen

Het is topdrukte bij het pakketsorteercentrum van PostNL in Almere Haven. Dat zegt depotmanager Tom Engel. Vanuit het centrum worden pakketten bezorgd in Almere, Lelystad en Zeewolde. PostNL heeft in de afgelopen weken extra personeel aangenomen om te zorgen dat alles op tijd bezorgd kan worden.

“We zien heel veel bouwmaterialen en veel tuinspullen. We merken dat mensen winkels proberen te vermijden en daarom in één keer heel veel bestellen. Dat komt dan bij ons terecht”. Engel heeft zo’n 400 medewerkers onder zich die ontzettend hard hun best doen om de pakketten op tijd te bezorgen. Want dankzij hen blijven mensen thuis in deze tijd, licht Engel toe.

Maatregelen in sorteercentrum
Lastig is het af en toe wel, omdat PostNL in het depot ook allemaal maatregelen moet nemen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. “We werken onder meer met plexischermen. Er wordt vanuit huis gewerkt en we spreken elkaar er op aan om afstand te houden.

Drukte verschilt per dag
Ook postbezorger Richard Otten merkt de drukte. Hij rijdt dagelijks zijn rondes in Almere Stad. “Het verschilt wel per dag, maar ik kan er nu zomaar opeens wat straten bij hebben.” Daarnaast heeft Otten nieuwe richtlijnen hoe de pakketten afgegeven moeten worden. Normaal gaf hij die altijd aan de klant, maar nu belt de pakketbezorger aan, zet het pakket neer en doet een stap naar achteren. “Dan wacht ik tot men open doet zodat ze zeker het pakket in ontvangst nemen.”

Angst dat mensen te dicht bij komen heeft Otten niet. Hij merkt dat Almeerders goed op de hoogte zijn van het afstand houden en dat het pakketten overhandigen altijd goed gaat.

Het pakketcentrum in Almere Haven is 6 mei precies een jaar open. Vanuit het pand van 6.500 m2 worden dagelijks gemiddeld zo’n 30.000 pakketten bezorgd.

Bron Omroep Flevoland

Geschreven door