Ondanks de aangepaste openingstijden om het publiek te spreiden, is het soms nog heel druk in Almere Centrum. Maar vanaf 23 november loont het wél om in de zogenaamde daluren te komen winkelen.
Tot en met zondag 3 januari zijn er met aankopen, die tijdens daluren zijn gedaan, hele mooie prijzen te winnen. Zo maken bezoekers iedere week 5x kans op shoptegoed ter waarde van € 100,-; 5x op shoptegoed van € 200,- en 2x op shoptegoed van € 400,- bij één van de winkels in Almere Centrum. Onder het motto ‘Kom op tijd, zodat je drukte mijdt’ kan iedereen, die in de daluren in Almere Centrum shopt en zo piekdrukte helpt voorkomen, meedoen!
In de laatste week van de actie, begin januari, is er zelfs kans op 50x shoptegoed ter waarde van € 100,-, 1x van € 1000,- en een hoofdprijs van € 2.500,- shoptegoed. Alle deelnemers van de voorgaande weken, dingen dan ook weer mee. Het doel van de actie, opgezet door Ondernemersvereniging Stadscentrum Almere (OVSA), is om bezoekers te stimuleren op rustigere momenten te komen shoppen. Dat is voor hen, maar ook voor de ondernemers, veiliger en prettiger. De totale waarde van het shoptegoed, dat Almere Centrum tijdens de actieperiode verloot, is € 20.000,-.
Winnen
Het werkt eigenlijk heel simpel. Wie tussen 23 november en 3 januari tijdens de daluren iets koopt bij één of meer winkels in Almere Centrum maakt kans. Het uitgegeven bedrag moet minimaal €50,- zijn, maar mag over drie aankopen worden verdeeld. De foto(‘s) van de aankoopbonnen moeten worden geüpload via almerecentrum.nl/winactie en elke kassabon mag maar één keer worden gebruikt. Wel mogen mensen zo vaak meedoen als ze willen. Iedere week trekt de notaris twaalf winnaars. Wie het niet lukt de foto’s zelf te uploaden, kan naar VVV Almere aan De Diagonaal 199 in Almere Centrum om geholpen te worden. Het shoptegoed wordt elke week door andere winkels aangeboden.
Martin Ort, directeur van de OVSA: “Aangepaste openingstijden hebben nog niet het gewenste effect gehad. Er is nog duidelijk sprake van piekmomenten. Je zou denken, dat ondernemers hier blij mee zijn, maar het is voor zowel klanten als ondernemers prettig winkelen als het rustig is. Klanten haken bijvoorbeeld sneller af als ze in de rij moeten staan vanwege het maximum aan mensen dat in de winkel mag zijn. Die gaan dus met lege handen naar huis. Door bezoekers op deze manier aan te sporen te komen op momenten dat het rustiger is, wordt iedereen er beter van en krijgt bovendien het virus minder kans”.
Goede doelen
Naast het shoptegoed met een totale waarde van €20.000,- is er bovendien € 10.000,- beschikbaar voor drie Almeerse goede doelen. Deelnemers beslissen bij het uploaden van hun bonnen zelf, welk goede doel hun voorkeur heeft. Aan het einde van de actie wordt gekeken hoeveel procent van de stemmen elk goede doel gekregen heeft. Dit percentage bepaalt welk deel van de €10.000,- er naar welk goede doel gaat. Er kan gestemd worden op het Parkhuys Almere, Voedselloket Almere en Dierenasiel Almere.
Meer info over de winactie, actievoorwaarden en de goede doelen is te vinden op almerecentrum.nl/winactie
Foto City Marketing