Het lukt de organisatie van de Floriade nog steeds niet sponsors te vinden voor de attractie van volgend jaar.
Het grootste deel het geld dat bij bedrijven gezocht wordt, is nog niet ingevuld. Dat zei wethouder Jan Hoek die verantwoordelijk is voor het project. Volgens hem is het wegblijven van partners het grootste zorgpunt van de organisatie.
Hij zei in de gemeenteraad dat het door corona nu niet lukt om sponsors aan te trekken. Overigens vertrouwt hij erop dat het later dit jaar wel zal slagen, wanneer het virus grotendeels bedwongen is. Bedrijven zijn terughoudend door de onzekerheden waarmee ze door de pandemie te maken hebben.
Ook raadsleden constateren dat de markt nu geen interesse voor het evenement heeft. Vertrekkend directeur Peter Cloo verwachtte in juni vorig jaar snel vijf sponsors aan te trekken.
PVV-raadslid Toon van Dijk verklaarde de desinteresse van ondernemers door te wijzen op het karakter van de attractie. “Niets oogt als een publieksmagneet. Het wordt een permanente conferentie van deskundigen. Voor Jan met de pet is dit geen reclamefolder.” Hij reduceerde de deelnemers die er wel zijn tot enkele kwekers die een boom hebben geleverd.