Floriade wil Holland Heineken House binnenhalen

Directeur Hans Bakker wil op de Floriade van volgend jaar het Holland Heineken House een plaats geven. De bekende ontmoetingsplaats voor deelnemers en bezoekers van de Olympische Spelen moet volgens hem jongeren naar de attractie trekken.

Bakker zegt in De Telegraaf in gesprek te zijn over de feesttent. Ook kan dit een jongere generatie over de streep trekken. Want volgens de eigen onderzoeken van de Floriade zijn jongeren onder de dertig jaar en ouderen boven de vijftig bovengemiddeld geïnteresseerd in duurzame en groene steden, tuinieren en lokale consumptie, de groep tussen de dertig en vijftig jaar minder.

Wat het programma van het ‘House’ zou zijn wijdt Bakker nog niet uit. Tijdens de Olympische Spelen is het een onderkomen waar supporters hun sportieve helden toejuichen.

Bakker noemt het “spannend” of bezoekers uit vooral Duitsland door de coronasituatie volgend jaar wel zullen komen. Volgens hem zijn er voldoende interessante thema’s om een dag lang op de tentoonstelling te zijn. Bakker: “Maar het zou mooi zijn om ook hier het Holland Heineken House te realiseren.”

De Floriade is nog steeds op zoek naar sponsoren die miljoenen euro’s binnen moeten brengen. Bakker wijt het aan corona dat de aanbiedingen niet kwamen. Bakker: „Door corona kwamen dingen die normaal wel goed gegaan zouden zijn niet voor elkaar, zoals de sponsoring. Een partij als luchtvaartmaatschappij KLM doet helaas deze keer niet mee als sponsor.”

Written by