Overmacht bij klachten over diensten van Medipoint

De vaste leverancier van hulpmiddelen in Almere, Medipoint, voldoet niet aan de kwaliteitseisen van de gemeente. Er zijn blijvend veel klachten van gebruikers van scootmobielen en rolstoelen.

Toch is de gemeente coulant omdat de klachten veroorzaakt worden door leveringsproblemen en gebrek aan personeel. De leverancier van hulpmiddelen heeft als tegenprestatie twee diensten aangeboden. Een daarvan betreft het beschikbaar stellen van leenscootmobielen in wooncomplex De Rotonde in Muziekwijk.

Daarnaast levert Medipoint een mobiele service voor onderhoud. Een reparateur gaat per bakfiets langs de uitleenpunten en kan ook bij gebruikers langs gaan. De gemeente ziet om deze reden af van een boete die in het contract is vastgelegd.

Wethouder Froukje de Jonge vindt dat er bij het bedrijf wel degelijk sprake is van positieve samenwerking om tot verbetering te komen. In een brief aan de gemeenteraad legt zij uit dat de klachten ook bij andere leveranciers voorkomen.

Niettemin is voor Medipoint nog steeds een ‘rode kaart’ van kracht over het nakomen van contractuele verplichtingen. Volgend jaar moet de gemeente opnieuw een besluit nemen over de keus van een leverancier van hulpmiddelen.

Geschreven door