MediaMarkt is al 20 jaar een begrip in de stad. Een winkel waar jaarlijks ruim 650.000 klanten komen om elektronica te beleven. De 80 medewerkers zorgen dat klanten uit het brede assortiment van ruim 56.000 producten dat product kiezen dat hun leven leuker of makkelijker maakt. Een vernieuwende winkel ook, want MediaMarkt was de eerste winkel in Almere met een koopavond. Vandaag is de winkel aan de Brouwerstraat 3 feestelijk geopend.
De winkel is door de verbouwing geheel aangepast aan de eisen van de moderne consument en sluit goed aan bij de strategie van MediaMarkt waarin online en de winkels zijn versmolten met elkaar. “We hebben de afgelopen twintig jaar hier van alles meegemaakt in deze unieke winkel. Zo hebben we onder meer veel artiesten mogen ontvangen, zoals Anastacia, Kensington en Gerard Joling. Maar als je wilt dat alles zo blijft als het is moet je bereid zijn alles te veranderen. En dat hebben we gedaan. Wel met behoud van het goede. Dat is uiteraard ons ijzersterke team waarvan er zelfs nog 8 werken die er reeds werkten toen de winkel hier opende twintig jaar geleden,” zegt een trotse Randy Bommer, Chief Customer Officer (CCO) van MediaMarkt Almere.
“Alles is nieuw. We hebben een nieuwe vloer, betere verlichting, nieuwe overzichtelijke stellingen, verbeterde kassa`s en daarnaast hebben we ook het magazijn en de kantoren aangepakt. We hebben de afgelopen maanden met het hele team keihard gewerkt om vandaag open te kunnen gaan met een winkel die helemaal klaar is voor de komende twintig jaar.” Aldus Bommer.
“Het is precies de winkel geworden die wij als medewerkers wilde hebben. In deze winkel gaan we weer veel klanten gelukkig maken met een overzichtelijk en groot aanbod en goed advies. Bijzonder trots ben ik op de enorme TV afdeling met veel presentaties door leveranciers. We zullen net als de afgelopen twintig jaar met deze winkel zeker de grootste klantentrekker van Almere blijven.”
De heropening
De heropening was een groot feest voor klanten en medewerkers. “Het was een fantastische dag met activiteiten voor jong en oud. Uiteraard waren er diverse hapjes en drankjes, smoothie tastings met TV kok en persoonlijkheid Hugo Kennis, een poffertjeskraam, een springkussen, een Canon karikatuurtekenaar, en daarbij zorgde onze DJ voor de juiste atmosfeer. Verder ontvingen de eerste 100 klanten een rijkgevulde goodiebag,” zegt Bommer.
Tot slot onthult Bommer het geheim achter het succes van zijn winkel: “Ondernemen is zien wat iedereen ziet en daarmee doen wat niemand anders doet, is al jaren mijn lijfspreuk. Door die instelling weten we telkens onze klanten te verrassen en zien we zelfs nog na twintig jaar elk jaar onze klantenkring groeien.”
[audio_player id=31395]