Het Upcyclecentrum in Haven gaat begin volgend jaar weer open. De vuilstort die vorig jaar halsoverkop gesloten werd vanwege aanhoudende geluidshinder voor personeel, ondergaat een grondige herinrichting.
Het afvalperron werd in 2018 geopend en had grootscheepse recycling als voornaamste doel. Al snel bleek het complex werknemers veel overlast op te leveren. Signalen over misstanden werden wel gegeven maar leidden nooit tot maatregelen.
Het college concludeerde eerder al dat de gemeente als werkgever niet snel genoeg maatregelen tegen lawaai nam. Uit onderzoek is niet duidelijk geworden of die overlast tot gehoorschade bij medewerkers heeft geleid. Dat wordt nog apart onderzocht. Het college vindt dat het daardoor het vertrouwen van personeel heeft beschaamd. De burgemeester en de verantwoordelijk wethouder hebben de medewerkers excuses aangeboden.
Met de verbouwing van het centrum worden in de nieuwe opzet de bestaande demontagehal en het afvalperron als één geheel ingericht. Geluidsintensieve werkzaamheden worden naar elders verplaatst. Ook worden rijroutes voor afvalbrengers gescheiden van verkeer dat nodig is voor afvoer.


![Meerderheid werkende jongeren vindt zichzelf verantwoordelijk voor verkeersgedrag onder werktijd Werkgeversonderzoek[35259]](https://i0.wp.com/omroepalmere.nl/wp-content/uploads/2022/06/Werkgeversonderzoek35259-scaled.jpg?resize=150%2C150&ssl=1)

