De Floriade is nog steeds in afwachting van de eerste sponsoren die zich aan het evenement in Almere verbinden. Nadat de gemeenteraad in juni besloot door te gaan met de wereldtuinbouwtentoonstelling, zei directeur Pieter Cloo te hopen dat de eerste vijf sponsoren ‘de komende weken bekend worden.’
Twee maanden later zijn er echter nog geen handtekeningen gezet. “Dat heeft onder andere te maken met Covid en met de economische situatie van dit moment. Veel bedrijven kijken goed hoe zich dat de komende maanden ontwikkelt”, zo zegt directielid Peter Verdaasdonk. “We zijn inmiddels wel met een twaalftal grote bedrijven in gesprek, waarmee we hopen de komende maanden echt resultaten boeken.” Verdaasdonk blijft optimistisch, al erkent hij dat er door de coronacrisis veel onzekerheden zijn.
Verdaasdonk is weer aan het werk voor de Floriade BV, na enige tijd ‘wegens persoonlijke omstandigheden’ afwezig te zijn geweest. Hij deed een stap terug als directeur en nam rust. “Het was gewoon heel erg veel werk voor één man. En daarnaast waren de omstandigheden op zijn zachtst gezegd niet altijd even overzichtelijk.” Verdaasdonk zegt dat daar de afgelopen maanden ‘grote slagen’ in zijn gemaakt. “We kunnen nu met alle partners schouder aan schouder verder.”