Almeerders met een handicap zijn vaak ontevreden over de service bij de levering van hulpmiddelen. De wachttijden zijn lang, de bereikbaarheid slecht en de bejegening onder de maat. Toch vindt wethouder Froukje de Jonge ontbinding van de overeenkomst met Medipoint nog niet de oplossing.
Het bedrijf dat onder meer rolstoelen levert, heeft een contract met de gemeente. De leveringsproblemen zijn volgens wethouder echter een probleem van de hele branche en zijn niet uniek voor Almere. “Medipoint wil zelf ook verbeteren, maar de oorzaak is vaak de arbeidsmarktproblematiek. Er is een tekort aan mensen die zorg leveren en aan technici.”
De wethouder reageerde donderdagavond tijdens de Politieke Markt op een alarm van PvdA en GroenLinks over de service van Medipoint. Een inspreker klaagde over gebrekkige communicatie met het bedrijf en het uitblijven van antwoorden op e-mails.
PvdA-raadslid Aya Selman herinnerde aan herhaalde pogingen die zij deed om het probleem op te lossen. “Het probleem wordt alleen maar groter. Iemand twaalf weken laten wachten op een douchestoel is onmenselijk”, zei ze.
Haar aandringen op maatregelen, beantwoordde de wethouder met: “Alles wat we kúnnen doen, doen we al.” De gemeente ziet wel verbetering in bejegening van klanten en in de bereikbaarheid van Medipoint.