‘Almere voor Almere’ van Almere City FC doneert 500 Kidsclub-lidmaatschappen van de voetbalclub aan kinderen die leven onder de armoedegrens.
De donatie is onderdeel van een Sinterklaasactie in samenwerking met Rotary Almere, Stichting Wensjes, VoedselLoket Almere en Leger des Heils. Oprichter Robin Sluijter van SenS Online Solutions is initiatiefnemer en overhandigde donderdag een cheque aan projectleider Mirjam de Rooij van Rotary Almere en Almere City FC aanvoerder Tim Receveur.
Het project ‘Almere voor Almere’ van Almere City FC wordt gefinancierd door de businessclubleden van Almere City FC. Met het opgehaalde bedrag worden acties opgetuigd die ten doel hebben sociaal kwetsbare groepen in Almere een hart onder de riem te steken. Voetbal is hierbij uiteraard het uitgangspunt. De lidmaatschappen zijn vrijdagochtend in de vorm van cadeautjes ingepakt door studenten van ROC in een loods aan de Huchtstraat in Almere. Op zaterdag worden de cadeautjes bezorgd.
Kidsclub ‘De Eigenwijsjes’
Almere City FC is de ultieme challenger en de jongste club binnen het betaalde voetbal. Daarnaast is Almere een ‘New Town’; een nieuwe en groeiende stad met een jonge populatie, grote diversiteit én met enorme groeipotentie op allerlei vlakken. Almere City FC vergroot graag haar fanbase onder de Almeerse jeugd. De club en Loogman Carwash doen dit met de kidsclub ‘De Eigenwijsjes’ en clubmascotte Ally de Aap. Met Loogman Carwash als sponsor van de kidsclub is het uitgangspunt om de kinderen een seizoen lang in hun persoonlijke groei te versterken op een duurzame, leuke en speelse manier, aansluitend op thema’s als gezond eten, natuurparticipatie, educatie en bewegen. ‘Een fan voor het leven’ is de beste potentiële ambassadeur of zoals ze bij Loogman zeggen; we willen graag ‘Vriendjes voor altijd’ zijn.