Een oplossing van de huurdersklachten in het appartementencomplex De Hulk is nabij. Wooncorporatie de Alliantie werkt hard om alle problemen voor het eind van dit jaar op te lossen. Dit heeft de Alliantie tijdens een vergadering met vertegenwoordigers van SP Almere en huurders toegezegd.
In juni van dit jaar schreven bewoners van De Hulk in Almere Haven samen met SP Almere een klachtenrapport over aanhoudende problemen zoals lekkages, muizen, geluidsoverlast, slechte isolatie en verwarming die niet in orde is.
Manon van der Veer (Manager Wonen Almere) van de Alliantie nam het rapport in ontvangst: “Het was natuurlijk even schrikken om zo’n rapport met klachten te ontvangen. Toch bedanken wij alle bewoners die hier aan hebben meegewerkt en ook de SP voor haar zorgvuldige onderzoek. Het rapport laat zien dat we op een aantal vlakken iets te doen hebben en daarom zijn we direct aan de slag gegaan.”
De Alliantie heeft inmiddels alle klachten één voor één nagelopen. Sommige konden direct worden opgelost, andere zijn complexer van aard en vragen meer tijd. In nauwe samenspraak met de bewoners worden alle klachten voor het eind van dit jaar opgelost. De Alliantie geeft aan dat een goede communicatie naar de bewoners een blijvende prioriteit krijgt en een “continue ontwikkelproces” is.
Opsteller van het klachtenrapport Eibert Draisma (Raadslid SP) is blij met de koers die de Alliantie is ingeslagen: “Er moet echt iets verbeterd worden in de communicatie met de huurders. De brief met uitgebreide uitleg over de verbeteringen die zij aan bewoners heeft gestuurd is een mooie eerste stap. We blijven de dienstverlening natuurlijk kritisch volgen.”
Bewoner Kitty van den Bos: “Ik zie dat er inmiddels een aantal problemen zijn opgelost, dat geeft hoop, maar er is nog heel veel te doen. We houden de Alliantie aan haar woord.”