De op 14 december door het kabinet aangekondigde lockdown maatregelen hebben geen gevolgen voor uw afspraken in het ziekenhuis of met uw zorgverlener. Spreekuren en behandelingen gaan zoveel mogelijk door. Als u niets hoort, kunt u ervan uitgaan dat uw afspraak of behandeling gewoon doorgaat. Het is veilig om naar het ziekenhuis te komen, wij nemen alle noodzakelijke voorzorgsmaatregelen, aldus de woordvoerder van het ziekenhuis.
Acute zorg gaat altijd door
Spoedoperaties, oncologische zorg, geplande keizersneden en andere acute zorg gaat altijd door.
Wachttijd kan oplopen
Voor minder spoedeisende operaties kan de wachttijd op dit moment oplopen. De wachttijd is de tijd tussen uw verwijzing en het moment dat u in het ziekenhuis geholpen wordt. Uiteraard proberen we de wachttijd zoveel mogelijk te beperken. Dank voor uw begrip.
Bij uitstel bellen wij u
Als uw operatie wordt uitgesteld dan nemen wij telefonisch contact met u op. Soms bellen wij met een anoniem nummer. Wij proberen in overleg met u zo snel mogelijk een nieuw tijdstip te plannen. Heeft u een operatie gepland staan en bent u niet gebeld? Dan gaat uw operatie door.
Digitale zorg
Sommige afspraken lenen zich prima voor een vorm van digitale zorg. U hoeft dan niet naar het ziekenhuis te komen. Uw afspraak vindt telefonisch plaats of via een beeldconsult. Uiteraard doen wij dat alleen als dat op een veilige en verantwoorde manier kan.
Samenwerking tussen ziekenhuizen
Om te zorgen dat wij de reguliere zorg zo lang mogelijk door kunnen laten gaan, werken de ziekenhuizen in Noord-Holland en Flevoland intensief samen. Dagelijks wordt de beschikbare capaciteit en het aantal coronapatiënten uitgewisseld en op elkaar afgestemd. Zodat we gezamenlijk onze capaciteit optimaal kunnen benutten en de reguliere zorg zoveel mogelijk overeind kunnen houden. Er wordt ook samengewerkt met het Landelijk Centrum Patiënten Spreiding (LCPS).